Bid bond

Bid bond in 2 minutes

Get a deposit without paperwork and walking away from your computer in 3 steps

click fill the details pay online

Check how to do it - Video

Proceeding: 2024/BZP 00309760/01 ,,Najem ośrodków na potrzeby szkoleń”

Agnieszka Strzeszewska
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Department: Mazowiecki Oddział Regionalny
Deadlines:
Published : 03-05-2024 09:21:00
Placing offers : 16-05-2024 09:00:00
Offers opening : 16-05-2024 10:00:00
Procedure: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Type: Service

Requirements and specifications

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Attachments

NAME EXTENSION SIZE (kB) PUBLISHING DATE SOURCE DOWNLOAD
Opis przedmiotu zamówienia - ARiMR.pdf pdf 2536.05 2024-05-03 09:21:00 Proceeding
Specyfikacja warunków zamówienia - ARiMR.pdf pdf 6557.73 2024-05-03 09:21:00 Proceeding
załacznik nr 1 - formularz ofertowy(1).doc doc 149 2024-05-03 09:21:00 Proceeding
załacznik nr 2- oświadczenie o przynalezności do grupy kapitałowej(1).docx docx 19.94 2024-05-03 09:21:00 Proceeding
załacznik nr 4 - IPU(1).docx docx 162.85 2024-05-03 09:21:00 Proceeding
załącznik nr 3 - oświdczenia docx(1).docx docx 23.4 2024-05-03 09:21:00 Proceeding
zmiana SWZ.pdf pdf 71.16 2024-05-07 08:25:56 Public message
zmiana SWZ 2.pdf pdf 148.56 2024-05-10 07:09:12 Public message
załacznik nr 2 -oswiadczenie o przynaleznosci do grupy kapitalowej.docx docx 155.13 2024-05-10 07:09:12 Public message
załacznik nr 3 -oswiadczenia.docx docx 156.8 2024-05-10 07:09:12 Public message
odpowiedzi na pytania z dnia 9.05.2024 r..pdf pdf 841.07 2024-05-10 10:42:50 Public message
Odpowiedź na pytanie z dnia 10.05.2024 r_.pdf pdf 143.59 2024-05-10 15:12:59 Public message
Informacja z otwarcia ofert.pdf pdf 185.46 2024-05-17 13:13:22 Public message

Announcements

2024-05-17 13:13 Agnieszka Strzeszewska Szanowni Państwo, Zamawiający w załączniku udostępnia informację z otwarcia ofert.

Informacja z otwarci [...].pdf

2024-05-16 09:00 Buyer message 346.000,00 zł brutto
2024-05-10 15:12 Agnieszka Strzeszewska Odpowiedzi na pytania z dnia 10 maja 2024 r.
Dotyczy: Postępowanie pn. „Najem ośrodków na potrzeby szkoleń” na podstawie art. 135 i 284 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r.
1. Proszę o uzasadnienie zamiany nazwy postępowania.
Odpowiedź:
Zmiana nazwy postępowania była podyktowana koniecznością dostosowania nazwy postępowania do nazewnictwa stosowanego przez Zamawiającego m.in. w dokumentacji finansowej jednostki.

Odpowiedź na pytanie [...].pdf

2024-05-10 10:42 Agnieszka Strzeszewska Odpowiedzi na pytania z dnia 9 maja 2024 r.
Dotyczy: Postępowanie pn. „Najem ośrodków na potrzeby szkoleń” na podstawie art. 135 i 284 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r.
1. Zamawiający w Pkt 1.2 Opisu przedmiotu zamówienia wymienia następujące warunki cyt. „Ze względu na konieczność zapewnienia uczestnikom narad, szkoleń lub spotkań ciszy, spokoju
i możliwości skupienia się podczas zajęć.” proszę o wyjaśnienie co oznacza ten zapis, czy należy go traktować jako opis potencjalnego miejsca realizacji zamówienia, z uwagi na fakt, że zapis ten występuje jako osobny pkt, w opisie przedmiotu zamówienia, nie odnosi się również do żadnego innego punktu, oraz nie określa on czy i w jakim zakresie odnosi się do dalszej części OPZ. Treść tego punktu jest nieprecyzyjna. Z uwagi na powyższe proszę o wyjaśnienie powyższego pkt.
Odpowiedz:
Zamawiający wskazuje, iż zacytowany przez Wykonawcę fragment OPZ jest kontynuacją opisu wskazanego w pkt 1.1., w którym określono położenie ośrodka szkoleniowego poza granicami administracyjnymi Warszawy. Wyłączenie ośrodków położonych w granicach administracyjnych Warszawy jest podyktowane właśnie określoną w pkt 1.2. koniecznością zapewnienia uczestnikom narad, szkoleń lub spotkań ciszy, spokoju i możliwości skupienia się podczas zajęć.



2. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia zawarł w pkt 1.3 ust.3 cyt. „transport dla uczestników narad, szkoleń lub spotkań trasą i rodzajami dróg wskazanymi przez Zamawiającego” tak więc potencjalny wykonawca będzie musiał wykonać świadczenie polegające na transporcie uczestników szkolenia. Ponieważ usługa transportowa,
w rozumieniu zarówno przepisów jak i definicji ogólnodostępnych, jest bezspornie jedną
z podstawowych usług turystycznych, oznacza to że zgodnie z ustawą z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych Dz. U. 2017 poz. 2361 wymagane jest aby wykonawca uzyskał wpisu do Rejestru Organizatorów Turystyki i Platon, Szkolenia i Konferencje sp. z o.o. ul. Chabrowa 39/7 Wysoka, 52-200 Wrocław NIP:8943129970, www.platon.org.pl Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych a także w konsekwencji – posiadał wymagane prawem gwarancje ubezpieczeniowe. Z uwagi na powyższe oraz na fakt, iż Zamawiający nie uszczegółowił w treści, że Wykonawca powinien legitymować się odpowiednimi dla tego zakresu uprawnieniami wynikającymi z przepisów, tj. z treści art. 22 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r.
o imprezach turystycznych i powiązanych usługach. Dz. U. 2017 poz. 2361. Proszę o zawarcie w Szczegółowych warunkach zamówienia - wymagania w postaci Posiadania przez potencjalnych wykonawców odpowiedniego wpisu, do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych prowadzonego przez Marszałka odpowiedniego Województwa.


Odpowiedz:
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia w pkt 1.3 pkt 3 wskazał, iż na obsługę narad, szkoleń lub spotkań składa się świadczenie usługi transportu dla uczestników narad, szkoleń lub spotkań, trasą
i rodzajami dróg wskazanymi przez Zamawiającego.
Dodatkowo w pkt 1.4 wskazano, iż Zamawiający wymaga osobistego wykonania zamówienia
w zakresie usług hotelarskich.
Zamawiający, nie opisując wskazanych w zapytaniu warunków udziału w postępowaniu, nie narusza przepisów ustawy Pzp. W świetle przepisów ustawy Pzp zamawiający ma prawo, a nie obowiązek, sformułowania warunków udziału w postępowaniu. Wynika to wprost z przepisu art. 57 pkt 2 ustawy Pzp, który stanowi, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez Zamawiającego.
Z powyższego wynika, że ustawa Pzp pozostawia Zamawiającemu decyzję, czy w danym postępowaniu określić warunki udziału w postępowaniu, stanowiąc jednocześnie, że jeśli takie warunki Zamawiający zdecyduje się określić, muszą być one – zgodne z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp – proporcjonalne do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiające ocenę zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.
Art. 112 ust. 1 ustawy Pzp wyznacza natomiast granicę swobody Zamawiającego w kształtowaniu warunków udziału w postępowaniu, uniemożliwiając ich opisywanie w sposób nadmierny
i niezwiązany z celem, jakim jest weryfikacja zdolności Wykonawcy do wykonania przedmiotu zamówienia. W żadnej mierze jednak nie wprowadza on obowiązku określania warunków udziału
w postępowaniu. Obowiązku takiego nie sposób też wywodzić z przepisów ogólnych, określających zasady udzielania zamówień publicznych (art. 16 i 17 ustawy Pzp), w tym z zasady proporcjonalności. Nie można bowiem z ogólnych zasad nakazujących prowadzenie postępowania w sposób proporcjonalny i zapewniający najlepszą jakość dostaw, usług, oraz robót budowlanych, wywodzić obowiązku opisania określonych warunków udziału w postępowaniu i uzasadniać tego stopniem skomplikowania zamówienia w sytuacji, gdy inny przepis ustawy, odnoszący się wprost do warunków udziału w postępowaniu (art. 57 pkt 2 ustawy Pzp) wyraźnie stanowi, że Zamawiający może, ale nie musi warunków udziału w postępowaniu określać.
Skoro określenie warunków udziału w postępowaniu jest prawem, a nie obowiązkiem Zamawiającego, Zamawiający sformułował takie warunki jakie uznał za stosowne w niniejszym postępowaniu.
Podobne stanowisko zajmuje KIO(Wyrok z dnia 3 września 2021 r., KIO 2293/21)oraz Urząd Zamówień Publicznych.
W publikacji Urzędu Zamówień Publicznych z 2021 r. Prawo zamówień publicznych. Komentarz, gdzie wskazano: Swoboda określenia przez Zamawiających warunków zamówienia obejmuje nie tylko swobodę kształtowania treści warunków, ale również swobodę decydowania, czy warunki zostaną
w ogóle określone. Zgodnie bowiem z art. 57 pkt 2 ustawy Pzp o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez Zamawiającego. Zamawiający zatem może, ale nie musi, określać warunków udziału w postępowaniu.




Zgodnie z rozporządzeniem ministra rozwoju pracy i technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy z dnia 23 grudnia 2020 r.
§ 7 ust. 2 pkt 1 W przypadku zamówień na usługi, w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zamawiający może żądać: odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Żaden przepis prawa zamówień publicznych ani rozporządzeń wykonawczych nie nakłada na Zamawiającego również obowiązku żądania od wykonawców odpowiedniego wpisu. Zamawiający kierując się zasada proporcjonalności i celowości nie będzie dokonywał zmiany w zakresie warunków podmiotowych udziału w postępowaniu.





odpowiedzi na pytani [...].pdf

2024-05-10 07:09 Agnieszka Strzeszewska Warszawa, dnia 9 maja 2024 r.

Do wszystkich wykonawców


Informacja o zmianie treści specyfikacji warunków o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie podstawowym z fakultatywnymi negocjacjami, na podstawie art. 275 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) na: „Zakup Usług hotelarsko – restauracyjnych wraz z obsługą narad, szkoleń lub spotkań zwanych dalej „szkoleniami” oraz pobytem pracowników MzOR ARiMR w ośrodku szkoleniowym, realizowany poprzez sukcesywny wynajem ośrodka położonego w odległości nie większej niż 80 km od siedziby Zamawiającego, tj. Warszawa, al. Jana Pawła II 70, z wyłączeniem ośrodków położonych w granicach administracyjnych Warszawy”.



Zamawiający – Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa działając w oparciu o art. 286 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp” zawiadamia o zmianie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w zakresie:

Nazwy postępowania z „Zakup Usług hotelarsko – restauracyjnych wraz z obsługą narad, szkoleń lub spotkań zwanych dalej „szkoleniami” oraz pobytem pracowników MzOR ARiMR w ośrodku szkoleniowym, realizowany poprzez sukcesywny wynajem ośrodka położonego w odległości nie większej niż 80 km od siedziby Zamawiającego, tj. Warszawa, al. Jana Pawła II 70, z wyłączeniem ośrodków położonych w granicach administracyjnych Warszawy” na „Najem ośrodków na potrzeby szkoleń”

Odpowiednio zmienia się także załącznik nr 2 oraz załącznik nr 3.

Zamawiający stwierdza zgodnie z art. 286 ust. 3 p.z.p., że zmiany treści SWZ są istotne dla sporządzenia oferty lub wymagają od wykonawców dodatkowego czasu na zapoznanie się ze zmianą SWZ i przygotowanie ofert, dlatego zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na zapoznanie się ze zmianą SWZ i przygotowanie oferty.
Jednocześnie zamawiający oświadcza, że przesuwa termin składania i otwarcia ofert. Nowym terminem składania ofert jest 16 maja 2024 r. godz. 9.00 oraz nowym terminem otwarcia ofert jest 16 maja 2024 r. godz. 10.00 r., o czym stosowną informację zamawiający przekazał do Biuletynu Zamówień Publicznych. Miejsca składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.

zmiana SWZ 2.pdf

załacznik nr 2 -oswi [...].docx

załacznik nr 3 -oswi [...].docx

2024-05-07 08:25 Agnieszka Strzeszewska Do wszystkich wykonawców

Informacja o zmianie treści specyfikacji warunków o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie podstawowym z fakultatywnymi negocjacjami, na podstawie art. 275 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) na: „Zakup Usług hotelarsko – restauracyjnych wraz z obsługą narad, szkoleń lub spotkań zwanych dalej „szkoleniami” oraz pobytem pracowników MzOR ARiMR w ośrodku szkoleniowym, realizowany poprzez sukcesywny wynajem ośrodka położonego w odległości nie większej niż 80 km od siedziby Zamawiającego, tj. Warszawa, al. Jana Pawła II 70, z wyłączeniem ośrodków położonych w granicach administracyjnych Warszawy”.



Zamawiający – Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa działając w oparciu o art. 286 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp” zawiadamia o zmianie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w zakresie:

a) w rozdziale III ust. 1 termin wyrażenie „13 kwietnia 2024 r.” zmienić na „13 maja 2024 r.”
b) w rozdziale III ust. 2 wyrażenie „14 kwietnia 2024 r.” zmienić na „14 maja 2024 r.”
c) w rozdziale III ust. 3 wyrażenie „od 31 grudnia 2024 r.” zmienić na „do 31 grudnia 2024 r.”

Nie ulega zmianie termin składania ofert.

zmiana SWZ.pdf

Offer form

No. Name Criterium weight Description and attachments Your suggestion or comment Attach file
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny Attachment required (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Unlock the form

The number of page views: 515