Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: ZP/G/13/24 Dostawa pieca próżniowego do topienia metali i stopów metali wraz z montażem, uruchomieniem oraz z przeszkoleniem pracowników w zakresie obsługi

Aleskandra Richter
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Metali Nieżelaznych Oddział: IMN Gliwice
Termin:
Zamieszczenia : 21-03-2024 10:19:00
Składania : 22-04-2024 09:00:00
Otwarcia : 22-04-2024 09:05:00
Tryb: Przetarg nieograniczony
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono ogłoszenie, SWZ oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

W związku z obowiązującą od 18.10.2018 Dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych informujemy, że w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu przekazywanie ofert/wniosków oraz komunikacja odbywa się zgodnie z zapisami załączonej dokumentacji.

Zamawiający rekomenduje prowadzenie komunikacji za pomocą platformazakupowa.pl.

W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań do SWZ

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty

  • Przesłania odwołania/inne 

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania związane z procesem złożenia oferty/wniosku prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 

Przypominamy, że oferta/wniosek składany elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem.


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
0_SWZ_ZP_G__13_24_ KRPTL TW (1).pdf pdf 478.18 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
1_OPZ_ Piec próżniowy_04.03.2024_MP_ŁW_07 03 TW.pdf pdf 112.64 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
2_Umowa_Zał nr 2 do SWZ_ZP_G_13_24_ KRPTL.pdf pdf 296.87 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
4_Grupa kapitałowa_Zał nr 4 do SWZ_ZP_G_13_24_KRPTL.docx docx 23.65 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
5_Ośw o aktualności_Zał. nr 5 do SWZ_ZP_G-13_24 (1)_KRPTL.docx docx 24.03 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
6_Wykaz dostaw_Zał nr 6 do SWZ_ZP_G_13_24 (1)_KRPTL.docx docx 20.08 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
7_Zobw podmiotu trzeciego_Zał nr 7 do SWZ_ZP_G_13_24_KRPTL.docx docx 21.12 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
8_Formularz ofertowy_Zał nr 8 do SWZ_ZP_G_13_24_16 10 2023_KRPTL.docx docx 32.46 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
172010-2024-PL.pdf pdf 74.04 2024-03-21 10:19:00 Postępowanie
0_SWZ_ZP_G__13_24_ KRPTL TW (1) — po zminach.05.04.2024.pdf pdf 351.83 2024-04-05 12:25:31 Publiczna wiadomość
1_OPZ_ Piec próżniowy_04.03.2024_MP_ŁW_07 03 TW — po zmianach05.04.2024.pdf pdf 112.47 2024-04-05 12:25:31 Publiczna wiadomość
2_Umowa_Zał nr 2 do SWZ_ZP_G_13_24_ KRPTL — po zmianach 05.04.2024.pdf pdf 243.36 2024-04-05 12:25:31 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2024-04-22 10:30 Aleskandra Richter WYNIKI Z OTWARCIA OFERT: W dniu 22-04-2024 Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Metali Nieżelaznych informuje, że w wyniku przeprowadzonego postępowania: nr. ZP/G/13/24, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 132, którym przedmiotem zamówienia jest: "Dostawa pieca próżniowego do topienia metali i stopów metali wraz z montażem, uruchomieniem oraz z przeszkoleniem pracowników w zakresie obsługi",
wpłynęła 1 oferta. Zamawiający poinformował na stronie postępowania przed otwarciem ofert o kwocie przeznaczonej na realizację przedmiotu zamówienia, tj 2 500 000,00 netto
Ofertę złożyło :
SECO/WARWICK Spółka Akcyjna; 66-200, ŚWIEBODZIN, ULICA SOBIESKIEGO 8, POWIAT ŚWIEBODZIŃSKI, WOJ.
LUBUSKIE, REGON: 970011679 / NIP 927-010-07-56

Cena: 3 259 500,00 brutto.
Termin realizacji: maksymalnie do dnia 30 listopada 2025 od podpisania umowy. Termin związania ofertą do 21-07-2024
Adres e-mail: info-poland@jsecowarwick.com
2024-04-22 09:00 Komunikat Zamawiającego Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotu zamówienia kwotę 2 500000,00 netto
2024-04-11 11:39 Aleskandra Richter W dniu 11.04.2024 Jeden z Wykonawców zadał następujące pytanie: Nawiązując do postępowania przetargowego prosimy o informację o maksymalnej masie pustej wlewnicy wraz z oprzyrządowaniem.

Zamawiający odpowiada: maksymalna masa wlewnicy wraz z oprzyrządowaniem wynosi 200 kg.
2024-04-08 12:45 Aleskandra Richter W dniu 08.04.2024 jeden z Wykonawców zadał następujące pytanie: „Czy w przypadku gdy Wykonawca nie będzie korzystał z zasobów podmiotu trzeciego ani nie będzie zlecał realizacji przedmiotu przetargu podmiotowi trzeciemu to czy jest zobowiązany załączyć dokument 7_Zobw podmiotu trzeciego_Zał nr 7 do SWZ_ZP_G_13_24_KRPTL i jeśli nie to czy powinien załączyć oświadczenie o niewykorzystywaniu podmiotu trzeciego do realizacji przedmiotu przetargu?”
Zamawiający odpowiada, Wykonawca nie polegając na zasobach innego podmiotu, nie musi wypełniać, ani składać załącznika nr. 7
Wypełniając JEDZ część II, Wykonawca w odpowiednich rubrykach udziela odpowiedzi negatywnej dotyczącej polegania na zasobach innego podmiotu, jak również, jeżeli nie zleca podwykonawstwa i wyłącznie samodzielnie wykona przedmiot zamówienia, również udziela w odpowiednich miejsach w JEDZ-u odpowiedzi negatywnej[nie].
2024-04-05 12:25 Aleskandra Richter W dniu 04 kwietnia 2024 roku dwóch wykonawców zadało pytania do dokumentacji postępowania. Poniżej Zamawiający przedstawia pytania wykonawców (kursywą) oraz odpowiedzi Zamawiającego (pogrubionym tekstem):

I. Pytania pierwszego wykonawcy

Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności zapisów w dokumentach dotyczących:

a. warunków dostawy
W dokumentach 0_SWZ_ZP_G__13_24_ KRPTL TW, 1_OPZ_ Piec
próżniowy_04.03.2024_MP_ŁW_07 03 TW, 2_Umowa_Zał nr 2 do SWZ_ZP_G_13_24_
KRPTL warunki dostawy różnią się od siebie.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający oczekuje dostawy w formule DDP (Incoterms 2010) wobec czego zmienia następującą treść w SWZ i OPZ:

„dostawa DAP”

na następującą:

„dostawa DDP”


b. zapewnienia materiałów do testów SAT
W dokumencie 1_OPZ_ Piec próżniowy_04.03.2024_MP_ŁW_07 03 TW w punkcie 5.5
podpunkt 4 mówi o zapewnieniu materiałów do testów przez Zamawiającego natomiast
2_Umowa_Zał nr 2 do SWZ_ZP_G_13_24_ KRPTL, § 3 pkt. 1.3b wskazuje na konieczność
zapewnienia materiałów do testów przez Wykonawcę.
Prosimy o akceptację zmiany w umowie mówiącą o zapewnieniu materiałów do testów
u Zamawiającego przez Zamawiającego.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający zmienia następującą w § 3 Umowy:

„Wszystkie materiały testowe zostaną dostarczone przez Wykonawcę.”

na następującą:

„Wszystkie materiały testowe zostaną dostarczone przez Zamawiającego.”


2) Zgodnie z zapisami w punktach 5.3 i 5.5 dokumentu mówiącymi o opracowaniu planu testów 1_OPZ_ Piec próżniowy_04.03.2024_MP_ŁW_07 03 TW informujemy, że zostaną one wykonane zgodnie z zakresem Specyfikacji Technicznej urządzenia w następującym brzmieniu:

„Uruchomienie i testowanie w (siedzibie Wykonawcy)……………………………… Przed wysyłką piec zostanie uruchomiony i przetestowany w (siedzibie Wykonawcy)………………………………Testy będą obejmowały wszystkie elementy pieca w tym testy na gorąco, które obejmować będą topienie i odlewanie do dwóch (2) form testowych. Sprzedający opracuje plan testów w celu potwierdzenia zgodności wydajności pieca ze specyfikacją i zatwierdzony przez Zamawiającego. Wszystkie materiały testowe na zostaną dostarczone przez Sprzedającego.
Uruchomienie i testowanie w zakładzie Klienta
Procedura testów odbiorowych na miejscu, opracowana specjalnie w celu zapewnienia zgodności ze specyfikacją wydajności pieca, zostanie opracowana przez Sprzedającego i zatwierdzona przez Kupującego przed rozpoczęciem testów odbiorczych na miejscu w zakładzie Kupującego. Odbiór w miejscu instalacji będzie nadzorowany przez inżyniera serwisu Wykonawcy………… i odbędzie się po zakończeniu instalacji. Testy zostaną przeprowadzone zgodnie z procedurą i będą obejmować testy na gorąco, które będą obejmować topienie i odlewanie do dwóch (2) form testowych. Wszystkie zużywalne
materiały testowe, takie jak tygle, wykładziny tygli, termopary (do pomiaru pola temperatury formy podczas wycofywania), materiały do ubijania, stop, formy itp. zostaną dostarczone przez Kupującego.
Odbiór końcowy obejmuje następujące czynności:
• Kontrola zewnętrznych parametrów pieca,
• Kontrola konfiguracji i wydajności instalacji, a także różnych specyfikacji i funkcji
• Testy wydajności
• Po zakończeniu wszystkich istotnych prac, takich jak instalacja, uruchomienie, testowanie i szkolenie oraz zakwalifikowaniu części testowej, obie strony przejdą przez odbiór punkt po punkcie zgodnie z umową techniczną i odpowiednimi normami krajowymi.”

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający informuje, że nie znając treści ofert, a zatem nie wiedząc jakie urządzenie zaproponuje wykonawca, nie jest w stanie odnieść się do podanej powyżej propozycji.


3) Prosimy o akceptację zmian zapisów w dokumencie 2_Umowa_Zał nr 2 do SWZ_ZP_G_13_24_ KRPTL
a. Paragraf 3 punkt 1.4.3 - zmiana na 10 dni roboczych

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający zmienia następującą w § 3 pkt 1.4.3 Umowy zapis:

„2 dni robocze”

na następujący:

„10 dni roboczych”

b. Paragraf 5.3 punkt a - zmiana z "Faktura VAT na 90%" na "Faktura VAT zaliczkowa na
90% „

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający odmawia dokonania zmiany, nie jest ona możliwa ze względu na warunki dotacji, z której finansowane jest zamówienie.


c. Paragraf 5.3 punkt b - zmiana z "Faktura VAT na 10%" na "Faktura VAT handlowa na
100% ze wskazaniem 10 % pozostałych do zapłaty

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający odmawia dokonania zmiany, nie jest ona możliwa ze względu na warunki dotacji, z której finansowane jest zamówienie.


Paragraf 5 punkt 5 - zmiana z "Za datę dokonania zapłaty przyjmuje się datę obciążenia rachunku Zamawiającego." Na "Za datę dokonania zapłaty przyjmuje się datę uznania rachunku Wykonawcy".

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający odmawia dokonania zmiany, nie jest ona możliwa ze względu na warunki dotacji, z której finansowane jest zamówienie.


e. Paragraf 6 zmiana z "W przypadku zwłoki Zamawiającego z zapłatą zasadnie wystawionej faktury Wykonawca ma prawo naliczać odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych, nie jest jednak uprawniony do wstrzymania wykonywania obowiązków gwarancyjnych i serwisowych."
na
"W przypadku zwłoki Zamawiającego z zapłatą zasadnie wystawionej faktury Wykonawca ma prawo naliczać odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych i jest uprawniony do wstrzymania wykonywania obowiązków gwarancyjnych i serwisowych."

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zaproponowaną przez wykonawcę.

f. Paragraf 6 punkt 4 "(...)nie może przekraczać 48 godzin (w Umowie jako: „Czas Reakcji”),
maksymalny czas usunięcia usterki nie dłuższy niż 30 dni,(...)"
na
"(...) nie może przekraczać 72 godziny (w Umowie jako: „Czas Reakcji”), maksymalny czas
usunięcia usterki nie dłuższy niż 30 dni,(...)"

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zaproponowaną przez wykonawcę.

g. Paragraf 6 punkt 6 zostanie dodany zapis, iż gwarancja zostanie przedłużona, ale tylko na
wadliwy podzespół

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający zmienia brzmienie § 6 ust. 6 z:

„Okres Gwarancji określony w ust. 2 niniejszego paragrafu będzie przedłużony o czas liczony od zgłoszenia przez Zamawiającego Wady Gwarancyjnej do dnia jej usunięcia, jednakże w żadnym przypadku nie dłużej niż o 6 miesięcy od daty zakończenia Okresu Gwarancji.”

Na następujące:

„Okres Gwarancji określony w ust. 2 niniejszego paragrafu będzie przedłużony dla części urządzenia która podlegała wymianie, o czas liczony od zgłoszenia przez Zamawiającego Wady Gwarancyjnej do dnia jej usunięcia, jednakże w żadnym przypadku nie dłużej niż o 6 miesięcy od daty zakończenia Okresu Gwarancji.”

h. Paragraf 6 punkt 9 zostanie wykreślony. Firmy produkcyjne udzielają gwarancji producenta na urządzenia a nie rękojmię.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie zaproponowane przez wykonawcę.


i. Paragraf 6 punkt 13 - zmiana z "Wykonawca zapewni bezpłatne doradztwo techniczne o sposobach usuwania awarii przez okres 10 lat od zakończenia okresu gwarancyjnego."
na
"Wykonawca zapewni doradztwo techniczne o sposobach usuwania awarii przez okres 10 lat od zakończenia okresu gwarancyjnego."

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zaproponowaną przez wykonawcę.


j. Paragraf 8 punkt 2 podpunkt 1) zmiana z "w przypadku opóźnienia w realizacji wykonania Umowy, określonego w § 2 ust. 1 Umowy – 0,5% Wynagrodzenia brutto, określonego w § 5 ust. 1 Umowy, za każdy dzień zwłoki w stosunku do terminów przewidzianych w Umowie,"
na
"w przypadku opóźnienia w realizacji wykonania Umowy, określonego w § 2 ust. 1 Umowy – 0,5% Wynagrodzenia brutto, określonego w § 5 ust. 1 Umowy, za każdy zakończony tydzień zwłoki w stosunku do terminów przewidzianych w Umowie, maksymalnie 5% wartości umowy"

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zaproponowaną przez wykonawcę.


k. Paragraf 8 punkt 2 podpunkt 2) zmiana z "w przypadku, gdy Wykonawca uchybi terminowi wyznaczonemu do usunięcia wad w okresie wskazanym w uwagach w Protokole Odbioru Końcowego – w wysokości 0,1% Wynagrodzenia brutto, określonego w § 5 ust. 1 Umowy, za każdy dzień zwłoki w usuwaniu wad."
na
"w przypadku, gdy Wykonawca uchybi terminowi wyznaczonemu do usunięcia wad w okresie wskazanym w uwagach w Protokole Odbioru Końcowego – w wysokości 0,1% Wynagrodzenia brutto, określonego w § 5 ust. 1 Umowy, za każdy dzień zwłoki w usuwaniu wad, maksymalnie 5% wartości umowy"

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zaproponowaną przez wykonawcę.


l. Paragraf 8 punkt 5 zmiana z "(...) w terminie 5 dni od daty wystąpienia przez drugą Stronę z żądaniem zapłaty"
na
"(...)w terminie 20 dni od daty wystąpienia przez drugą Stronę z żądaniem zapłaty"

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający odmawia dokonania zmiany, nie jest ona możliwa ze względu na warunki dotacji, z której finansowane jest zamówienie.


m. W umowie nie ma paragrafu 9, od razu po paragrafie 8 następuje paragraf 10.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający dokona zmian redakcyjnych w umowie.


II. Pytania drugiego wykonawcy

Chcielibyśmy zaproponować następujące:

1. Zaliczka w wysokości 30% wartości zamówienia (zakładając gwarancję bankową na tę samą kwotę).
2. 50% wartości zamówienia po FAT (fabrycznym teście odbiorczym) i przed wysyłką. Dowód dostawy i faktura zostaną przesłane do naszego banku powodując wygaśnięcie gwarancji bankowej.
3. 20% wartości zamówienia po SAT (test akceptacji w Państwa zakładzie) lub w ciągu 60 dni od dostawy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
4. Chcielibyśmy zaproponować Euro, jako walutę umowy.”

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający odmawia dokonania zmiany, nie jest ona możliwa ze względu na warunki dotacji, z której finansowane jest zamówienie.
Zamawiający dokonując zmian w zapisach, dołącza następujące dokumenty: Umowa, OPZ i SWZ z adnotacją: "po zmianach 05.04.2024"oraz uprzejmie prosi Państwa Wykonawców, o pobranie właściwych dokumentów z dokonanymi zmianami.

0_SWZ_ZP_G__13_24_ K [...].pdf

1_OPZ_ Piec próżniow [...].pdf

2_Umowa_Zał nr 2 do [...].pdf

2024-03-26 08:16 Aleskandra Richter W dniu 25.03.2024 jeden z Wykonawców zadał następujące pytania: Dzień dobry, jesteśmy zainteresowani udziałem w przetargu na dostawę pieca do topienia i prosilibyśmy o doprecyzowanie:

1. Jakie gatunki materiałów planują Państwo topić w piecu?
2. Zakres dostawy nie obejmuje formy odlewniczej. Czy może Pan określić wielkość formy jaka będzie instalowana w piecu?
Zamawiający dopowiedział:
Odpowiedzi na pytania:
1. W piecu topione będą różne gatunki materiałów na bazie niklu i żelaza. Precyzując: zakłada się zawartość niklu w przedziale 90%-30% udziału wagowego w stopie, podobnie w przypadku żelaza, resztę będą stanowić pierwiastki i zaprawy stopowe: Si, Fe-B, Fe-Nb, Cu, Mn, Fe-P, Cr, Ni-Cr i inne.
2. Piec musi umożliwiać zainstalowanie wlewnicy o wymiarach 52cmx52cmx35cm (szerokość x głębokość x wysokość). Ze względu technologicznych miejsce przewidziane na wlewnice powinno posiadać wymiary 55cm x 55cm x 60 cm (szerokość x głębokość x wysokość) oraz możliwość jej instalacji wewnątrz konstrukcji pieca od góry za pomocą suwnicy.

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku) (0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 897