Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: Prace restauratorskie i konserwatorskie przy ołtarzu głównym z kościoła pw. św. Rocha w Grodzisku

Małgorzata Pach
Urząd Miejski w Oleśnie
Termin:
Zamieszczenia : 05-10-2023 13:27:00
Składania : 09-11-2023 10:00:00
Otwarcia : 09-11-2023 10:05:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Olesno, dnia 05.10.2023 r.

POSTĘPOWANIE ZAKUPOWE

1.      Zamawiający 

Parafia Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Oleśnie

ul. Kościelna 1

46-300 Olesno

 

 

zaprasza do udziału w postępowaniu na:

,,Prace restauratorskie i konserwatorskie przy ołtarzu głównym

z kościoła pw. św. Rocha w Grodzisku

 

2.      Przedmiot zamówienia:

2.1.  Prace restauratorskie i konserwatorskie przy zabytkowym ołtarzu głównym z kościoła pw. św. Rocha w Grodzisku.  Do niniejszego postępowania nie stosuje się zapisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

2.2.  Zakres robót został szczegółowo określony w zatwierdzonym przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Opolu programie prac konserwatorskich – w załączeniu.

2.3.  Prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, w szczególności zgodnie z ustawą z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Prace obejmować będą m.in. usuwanie wtórnych warstw malarskich, dezynfekcję i dezynsekcję, uzupełnienie ubytków drewna, impregnację, uzupełnienie złoceń, srebrzeń oraz warstw malarskich, nałożenie werniksu.

2.4.  Parametry ołtarza:

 

L.p.

Rodzaj powierzchni

Powierzchnia w dm3

1

Polichromia architektury

2 650,00

2

Polichromia rzeźby

1 180,00

3

Pozłota - snycerka

840,00

4

Elementy konstrukcyjne - odwrocie

700,00

5

Obraz olejny na płótnie

305,00

 

2.5.  Gwarancja - na wykonanie przedmiotu zamówienia: 24 miesiące.

2.6.  Zamawiający zaleca wykonanie wizji lokalnej, której przeprowadzenie będzie możliwe po wcześniejszym umówieniu terminu z Zamawiającym.

2.7.  Zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, nr wniosku RPOZ/2022/3506/PolskiLad.

2.8.  Zapytanie ofertowe zostało opublikowane na stronie BIP Gminy Olesno (platforma zakupowa) oraz na stronie internetowej Parafii w Oleśnie: https://www.parafia-olesno.pl/

3.     Kod CPV zamówienia:

45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne

45453100-8 Roboty renowacyjne

50800000-3 Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji

92521200-1 Usługi ochrony wystaw i eksponatów

92521220-7 Usługi ochrony eksponatów

4.    Termin realizacji zamówienia: do 30.03.2024 r.

5.     Miejsce i termin złożenia oferty  - elektronicznie, za pośrednictwem Platformy Zakupowej Gminy Olesno, w terminie do 09.11.2023 r. do godz. 10. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

6.     Przy wyborze oferty zostaną zastosowane następujące kryteria oceny ofert:

1)   Cena – waga 100 %,

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta spełniająca warunki postępowania zakupowego z najwyższą liczbą punktów. Ilość punktów uzyskanych przez Wykonawcę zostanie obliczony wg następującego wzoru: Cena najniższej oferty/ cena badanej oferty x 100 punktów x 100%

7.      Termin otwarcia ofert 09.11.2023 r.

8.      Warunki płatności zapłata za wykonanie zlecenia nastąpi w ciągu 30 dni od daty przedłożenia prawidłowo wystawionej faktury/rachunku.

9.      Kontakt z Zamawiającym, w tym możliwość zadawania pytań, możliwy jest za pośrednictwem platformy zakupowej Gminy Olesno.

10.    Sposób przygotowania oferty: ofertę należy sporządzić w formie elektronicznej - w języku polskim. Ofertę można złożyć jako skan podpisanych dokumentów lub dokumenty elektroniczne opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w platformie zakupowej Gminy Olesno. Oferty złożone w inny sposób nie będą rozpatrywane.

11.  Warunki udziału w postępowaniu:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

a)    posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności,

b)    posiadają wiedzę i doświadczenie - warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej pięć prac konserwatorskich przy zabytkowych obiektach polichromowanych na podłożu drewnianym o wartości min. 100 000,00 zł brutto każda oraz co najmniej 5 zadań obejmującego kompleksową konserwację obrazów na płótnie wraz ze złoconymi ramami.

a)    posiadają potencjał techniczny,

b)    dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował  co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji zamówienia, legitymującą się dyplomem konserwatora i restauratora dzieł sztuki o specjalizacji konserwacja i restauracja malarstwa lub rzeźby/konserwacja i restauracja malarstwa i rzeźby polichromowanej, oraz posiadającą doświadczenie w zakresie wykonania co najmniej pięciu prac konserwatorskich przy zabytkowych obiektach polichromowanych na podłożu drewnianym o wartości min. 100 000,00 zł brutto każda oraz co najmniej pięciu zadań obejmujących kompleksową konserwację obrazów na płótnie wraz ze złoconymi ramami,

a)    znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej realizację zamówienia.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego złożą wypełniony formularz ofertowy (wzór formularza ofertowego stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego).

12. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian niniejszej umowy. Zmiany mogą dotyczyć:

1)    przesunięcia terminu wykonania zamówienia spowodowanego przesunięciem terminu realizacji projektu, zmianami w harmonogramie projektu oraz wszelkimi decyzjami instytucji dotującej z innych przyczyn,

2)     przesunięcia terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, w tym wynikających z ustaleń komisji konserwatorskich,

3)    niezależnych od Wykonawcy wskazanych przez Wykonawcę lub Zamawiającego,

4)    zmian w zakresie warunków umowy oraz sposobu jej realizacji ze względu na zmiany regulacji prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy,

5)    innego zdarzenia uniemożliwiającego wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z postępowaniem zakupowym.

13. 1) Zamawiający ma prawo unieważnienia procedury o udzielenie zamówienia bez podania przyczyny, na każdym etapie postępowania aż do chwili zawarcia umowy. Po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający poinformuje Wykonawcę, któremu zostanie udzielone zamówienie, o miejscu i terminie zawarcia umowy.

2) Zawiadomienie o złożonych ofertach i wyborze najkorzystniejszej zostanie umieszczone na stronie internetowej Zamawiającego oraz na stronie BIP Gminy Olesno.

3) Przed wystąpieniem na drogę sądową Wykonawca zobowiązuje się do poddania ewentualnych sporów w relacjach z Zamawiającym o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

14. Ochrona danych osobowych

14.1.     Zamawiający informuje, że administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Parafia pw. Bożego Ciała w Oleśnie.

14.2.     W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można skontaktować się z Proboszczem Parafii.

14.3.     Dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji.

14.4.     Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w sprawie udzielenia zamówienia.

14.5.     Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych, a także na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, prawo sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

14.6.     Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.

15.    W załączeniu do postępowania zakupowego:

·         Formularz ofertowy

·         Program prac konserwatorskich

·         Dokumentacja fotograficzna

·         Wpis do rejestru zabytków ruchomych

 

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
ZAPYTANIE OFERTOWE - ołtarz Roch.docx docx 57.92 2023-10-05 13:27:00 Postępowanie
1.1 formularz ofertowy.docx docx 52.88 2023-10-05 13:27:00 Postępowanie
Wpis do RZ.pdf pdf 867.74 2023-10-05 13:27:00 Postępowanie
pozwolenie WKZ Roch.pdf pdf 639.56 2023-10-05 13:27:00 Postępowanie
zdjęcia ołtarz.docx docx 554.51 2023-10-05 13:27:00 Postępowanie
wzór umowy - ołtarz Roch.doc doc 70.5 2023-10-05 13:27:00 Postępowanie
skorygowany wzór umowy - ołtarz Roch.doc doc 70.5 2023-10-16 09:58:40 Publiczna wiadomość
zestawienie otwarcie - Grodzisko.pdf pdf 267.88 2023-11-09 14:35:48 Publiczna wiadomość
wybor oferty-Grodzisko.pdf pdf 234.91 2023-11-10 10:49:24 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2023-11-10 10:49 Sebastian Kapuścik Wybór oferty

wybor oferty-Grodzis [...].pdf

2023-11-09 14:35 Sebastian Kapuścik Zestawienie ofert

zestawienie otwarcie [...].pdf

2023-10-16 09:58 Małgorzata Pach Odpowiedź na pytanie Wykonawcy:
Pytanie: Dzień dobry.
Termin realizacji prac konserwatorskich jest zbyt krótki w stosunku do ich zakresu.
Prace przy takich obiektach trwają 6-8 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Czynności techniczne np. dezynsekcja wiążą się z koniecznością wstrzymania prac, podobnie w przypadku oczekiwania na wyznaczenie terminów komisji - warto ten czas przestoju od razu uwzględnić.
Czy będzie możliwe rozliczanie etapów prac w tzw. oknach płatniczych, zgodnie z informacją ze strony BGK, dotyczącą Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i wypłaty środków?

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu realizacji zamówienia - do 31.05.2024 r. Skorygowany wzór umowy w załączeniu.
Zamawiający nie może wyrazić zgody na zmianę warunków płatności. Zgodnie z załącznikiem do uchwały Rady Ministrów nr 232/2022 z 23 listopada 2022 r. ustalającego Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, cyt:
Wypłata dofinansowania z Programu na podstawie promesy może nastąpić jednorazowo lub w transzach, w zależności od okresu realizacji inwestycji zgodnie z następującymi zasadami:
1) w przypadku zadań inwestycyjnych realizowanych w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy wypłata pełnej kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie następuje po zakończeniu realizacji zadania inwestycyjnego;
2) w przypadku zadań inwestycyjnych realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na podstawie jednej umowy wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w dwóch transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji zadania inwestycyjnego:
Wypłata dofinansowania z Programu na podstawie promesy może nastąpić jednorazowo lub w transzach, w zależności od okresu realizacji inwestycji zgodnie z następującymi zasadami:
1) w przypadku zadań inwestycyjnych realizowanych w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy wypłata pełnej kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie następuje po zakończeniu realizacji zadania inwestycyjnego;
2) w przypadku zadań inwestycyjnych realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na podstawie jednej umowy wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w dwóch transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji zadania inwestycyjnego.

Ponieważ okres realizacji zadania nie przekracza 12-tu miesięcy, wypłata dofinansowania nastąpi jednorazowo.

skorygowany wzór umo [...].doc

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Prace restauratorskie i konserwatorskie przy ołtarzu głównym z kościoła pw. św. Rocha w Grodzisku Prace restauratorskie i konserwatorskie przy ołtarzu głównym z kościoła pw. św. Rocha w Grodzisku 1 szt. - (0)
Kursy walut NBP

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
2 Warunki płatności - Warunki płatności – zapłata za wykonanie zlecenia nastąpi w ciągu 30 dni od daty przedłożenia prawidłowo wystawionej faktury/rachunku. Warunkiem wystawienia rachunku/faktury jest sporządzenie protokołu odbioru, zatwierdzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Opolu. (0)
3 Termin realizacji - do 30.03.2024 r. (0)
4 Dodatkowe koszty - - (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 656